Warunki i postanowienia

Regulamin sklepu internetowego Antci

1. Postanowienia ogólne

  • 1.1. Te ogólne warunki regulują prawa i obowiązki umowy wynikające z umowy o zakupie między sprzedawcą, czyli Bily S.R.O., Liptovská Porúbka 117, 03301 Liptowská , Sekcja: SRO, File 57590VL (zwany dalej „sprzedawcą”) i kupującym, którego przedmiotem jest zakup i sprzedaż towarów na stronie e -commerce. , Liptovská Porúbka 117, 033 01 Liptovská Porúbka
    Numer konta za płatności bezpieńczyków: SK93 0900 0000050 3453 9568
    Telefon: 00421 917 532 079
    e-mail: info@antci.com
  • Urząd nadzorczy:
    SLOVAK INSTRUKCJA HEDACJA 1
    Departament Kontroli produktu i ochrony konsumentów
    Telefon: 041/724 58 68
    Strona internetowa: www.soi.sk
  • 1.2. Zakalowe strony uzgodniły to, że kupują, aby kupić, a ich warunki i warunki będzie miało zastosowanie do wszystkich umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem dowolnej witryny e-commerce prowadzonej przez Sprzedawcę, na podstawie których Sprzedawca dostarcza Kupującemu towary prezentowane na danej witrynie internetowej (zwanych dalej „umową sprzedaży”) oraz do wszelkich stosunków pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, powstających w szczególności przy zawarciu umowy sprzedaży i reklamacji towarów.
  • 1.3 Ogólne Warunki Handlowe stanowią integralną część umowy sprzedaży. W przypadku zawarcia przez sprzedającego i kupującego pisemnej umowy kupna, w której uzgodnią warunki odmienne od ogólnych warunków handlowych, postanowienia umowy kupna będą miały pierwszeństwo przed ogólnymi warunkami handlowymi.
  • 1.4 Lista towarów na dowolnej stronie internetowej handlu elektronicznego prowadzonej przez sprzedawcę jest katalogiem powszechnie dostarczanych towarów, a sprzedawca nie gwarantuje natychmiastowej dostępności wszystkich wymienionych towarów. Dostępność towarów zostanie potwierdzona kupującemu na podstawie jego zapytania.

2. Sposób zawarcia umowy kupna

  • 2.1. Umowa kupna zostaje zawarta przez wiążące przyjęcie propozycji kupującego zawarcia umowy kupna przez sprzedawcę w formie wiadomości e-mail od kupującego wysłanej do sprzedającego i/lub w formie formularza wypełnionego i przesłanego przez kupującego na stronie internetowej sprzedającego i/lub w formie zamówienia telefonicznego od kupującego do sprzedającego (zwanego dalej „zamówieniem”).
  • 2.2. Wiążącym przyjęciem zamówienia kupującego przez sprzedawcę jest telefoniczne lub e-mailowe potwierdzenie przez sprzedawcę kupującemu przyjęcia zamówienia po uprzednim przyjęciu zamówienia przez kupującego i po sprawdzeniu dostępności i terminu dostawy towarów żądanych przez kupującego, oznaczone jako „potwierdzenie zamówienia”. Automatyczne powiadomienie o otrzymaniu zamówienia w systemie elektronicznym Sprzedawcy, które otrzymasz na swój adres e-mail bezpośrednio po wysłaniu zamówienia, nie jest uważane za wiążące przyjęcie zamówienia. W razie potrzeby wszelkie dalsze informacje dotyczące Twojego zamówienia zostaną przesłane na Twój adres e-mail.
  • 2.3 Wiążące przyjęcie zamówienia zawiera dane dotyczące nazwy i specyfikacji towaru, którego sprzedaż jest przedmiotem umowy kupna, dane dotyczące ceny towaru i/lub innych usług, dane dotyczące terminu dostawy towaru, nazwę i dane dotyczące miejsca, do którego towar ma zostać dostarczony, dane dotyczące ceny, warunków, sposobu i daty transportu towaru do uzgodnionego miejsca dostawy towaru do kupującego, dane dotyczące sprzedającego (nazwa firmy, siedziba, identyfikator firmy, numer wpisu do rejestru handlowego itp.) lub inne dane.
  • 2.4 Kupujący może przesłać sprzedającemu powiadomienie e-mailem lub telefonicznie w ciągu 48 godzin od dostarczenia zamówienia sprzedającemu o anulowaniu zamówienia. W zawiadomieniu o anulowaniu zamówienia Kupujący zobowiązany jest podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail oraz opis zamawianego towaru. W przypadku anulowania zamówienia, Sprzedawca nie pobiera od Kupującego żadnych opłat związanych z anulowaniem zamówienia. Jeżeli Kupujący zapłacił Sprzedającemu cenę zakupu lub jej część przed anulowaniem zamówienia, Sprzedający zwróci Kupującemu zapłaconą już cenę zakupu lub jej część w terminie 7 dni od anulowania zamówienia przelewem na rachunek bankowy Kupującego, chyba że Strony umowy uzgodnią inną metodę zwrotu ceny zakupu.

3. Prawa i obowiązki sprzedawcy

  • 3.1. Sprzedawca jest zobowiązany:
    • dostarczyć kupującemu towar w uzgodnionej ilości, jakości i dacie na podstawie zamówienia potwierdzonego przez sprzedawcę oraz zapakować go lub przygotować do transportu w sposób niezbędny do jego zachowania i ochrony,
    • zapewnić, że dostarczony towar jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi Republiki Słowackiej,
    • przekazać kupującemu wraz z towarem, w formie pisemnej lub elektronicznej, wszystkie dokumenty niezbędne do odbioru i użytkowania towaru oraz inne dokumenty określone w obowiązujących przepisach prawnych (instrukcje w języku słowackim, certyfikat gwarancyjny, list przewozowy, dokument podatkowy) najpóźniej w terminie
  • 3.2. Sprzedawca ma prawo do należytej i terminowej zapłaty ceny zakupu od kupującego za dostarczony towar.
  • 3.3. Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie, jeżeli z powodu: Z powodu braków magazynowych lub niedostępności towaru, Sprzedawca nie jest w stanie dostarczyć towaru Kupującemu w terminie określonym w niniejszym regulaminie lub za cenę podaną w sklepie internetowym, chyba że uzgodniono z Klientem wykonanie zastępcze. O anulowaniu zamówienia klient zostanie poinformowany telefonicznie lub e-mailem, a w przypadku zapłaty całości lub części ceny zakupu, środki zostaną zwrócone na rachunek wskazany przez klienta w ciągu 15 dni, chyba że uzgodniono inaczej ze sprzedawcą.

4. Prawa i obowiązki Kupującego

  • 4.1. Kupujący zobowiązany jest:
    • odebrać zakupiony lub zamówiony towar,
    • zapłacić sprzedającemu uzgodnioną cenę zakupu w uzgodnionym terminie płatności, w tym koszty dostarczenia towaru,
    • nie naruszyć dobrego imienia sprzedawcy,
    • potwierdzić odbiór towaru na liście przewozowym swoim podpisem lub podpisem osoby przez niego upoważnionej i pieczątką, o ile jest dostępna.
  • 4.2. Kupujący ma prawo do dostawy towaru w ilości, jakości, terminie i miejscu uzgodnionym przez strony umowy w wiążącym przyjęciu zamówienia.

5. Warunki dostawy i płatności

  • 5.1. Towary sprzedawane są zgodnie z wystawionymi próbkami, katalogami, arkuszami typów i wzornikami sprzedawcy umieszczonymi na stronie internetowej sklepu internetowego sprzedawcy.
  • 5.2. Sprzedawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie kupującego i dostarczyć towar kupującemu w ciągu 3 dni roboczych od dostarczenia towaru przez dostawcę lub producenta towaru do sprzedawcy.
  • 5.3. Kupujący zobowiązany jest odebrać towar w miejscu wskazanym w przyjęciu zamówienia kupującego przez sprzedawcę. W przypadku opóźnienia w dostarczeniu towaru przez sprzedawcę, sprzedający uprawniony jest do jednostronnego przedłużenia terminu dostawy, nawet kilkukrotnego, o czym sprzedający wystawi kupującemu potwierdzenie. Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru w ciągu 7 dni po upływie terminu określonego w umowie sprzedaży, wiążącym przyjęciu zamówienia lub jednostronnie przedłużonym przez Sprzedającego, Sprzedający ma prawo naliczyć Kupującemu opłatę za składowanie w wysokości 20,00 € za każdy dzień składowania towaru. Po upływie 14 dni od dnia, w którym Kupujący zobowiązany był do odbioru towaru, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży i sprzedać towar osobie trzeciej. Po sprzedaży uzgodnionych towarów osobie trzeciej, zaliczka za uzgodnione towary wpłacona przez kupującego zostanie zaliczona w całości na poczet kary umownej, którą kupujący zobowiązany jest zapłacić sprzedającemu.
  • 5.4. Sprzedający ma prawo wezwać kupującego do odbioru towarów przed upływem terminu uzgodnionego w umowie kupna.
  • 5.5. Waga, wymiary i inne dane dotyczące towarów zawarte w katalogach, broszurach i innych dokumentach sprzedającego umieszczonych na stronie internetowej e-commerce sprzedającego są danymi niewiążącymi.
  • 5.6. Miejscem dostawy towarów jest miejsce wskazane w przyjęciu zamówienia przez sprzedającego, chyba że strony umowy uzgodnią inaczej w umowie kupna.
  • 5.7. W przypadku, gdy sprzedający dostarczy towar kupującemu do miejsca wskazanego w umowie kupna przez kupującego, kupujący zobowiązany jest osobiście odebrać towar lub zapewnić odbiór towarów przez osoba, którą upoważnia w razie swojej nieobecności do odbioru towaru określonego w umowie sprzedaży i podpisania protokołu o dostarczeniu i przekazaniu towaru. Osoba trzecia upoważniona do odbioru towaru określonego w umowie sprzedaży jest zobowiązana przedstawić sprzedawcy oryginał lub kopię umowy sprzedaży oraz dowód zapłaty za towar, a także pisemne pełnomocnictwo. Jeżeli z powodu nieobecności Kupującego w miejscu wskazanym w umowie sprzedaży konieczne okaże się powtórzenie dostawy towaru, wszelkie powstałe z tego tytułu koszty ponosi Kupujący, w szczególności koszty powtórnej dostawy towaru do miejsca wskazanego w umowie sprzedaży oraz opłatę za składowanie w wysokości określonej w pkt. 2 niniejszego artykułu ogólnych warunków handlowych. Za moment dostarczenia towaru uważa się moment dostarczenia towaru na adres wskazany w wiążącym przyjęciu zamówienia, a za moment odbioru towaru – moment fizycznego odbioru towaru przez Kupującego, lub przez jego upoważnionego przedstawiciela lub przez odmowę przyjęcia towaru, co przewoźnik zaznaczy w protokole dostarczenia i przekazania towaru.
  • 5.8 Zaleca się, aby Kupujący sprawdził przesyłkę, tj. towar oraz jego opakowanie niezwłocznie po dostarczeniu. Jeżeli Kupujący stwierdzi, że towar lub opakowanie towaru nosi ślady uszkodzenia mechanicznego, obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym przewoźnika i w jego obecności dokonać sprawdzenia stanu towaru. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru Kupujący zobowiązany jest sporządzić protokół określający zakres i rodzaj uszkodzenia towaru, którego dokładność zostanie potwierdzona przez przewoźnika. Na podstawie sporządzonego w ten sposób i dostarczonego sprzedawcy protokołu, sprzedawca może następnie dokonać usunięcia wady towaru, udzielić rabatu na towar lub, w przypadku nieusuwalnych wad towaru, dostarczyć kupującemu nowy towar.
  • 5.9 W przypadku niedostarczenia towaru przez sprzedawcę w terminie określonym w 5.2. kupujący ma prawo: Regulaminu, od umowy sprzedaży przysługuje prawo odstąpienia od umowy, a Sprzedający zobowiązany jest zwrócić Kupującemu część ceny sprzedaży już zapłaconej w terminie 15 dni od dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży przelewem bankowym na rachunek Kupującego wskazany przez Kupującego.
  • 5.10. Kupujący otrzyma fakturę za każdą przesyłkę pocztą elektroniczną. W przypadku gdy wymagany jest certyfikat gwarancyjny, zostanie on dołączony do przesyłki.
  • 5.11.Kupujący może skorzystać z następujących metod płatności: Gotówką przy odbiorze towaru, przelewem bankowym na konto. Płatność kartą kredytową i płatność online za pośrednictwem bramki płatniczej Besteron. W przypadku płatności przy odbiorze towaru (płatność przy odbiorze) pobierana jest opłata w wysokości 1,50 €.
  • 5.12.Sprzedawca korzysta z następujących firm spedycyjnych w celu dostarczania towarów: Slovenská pošta, a.s. i Packeta Slovakia s.r.o. Koszt dostawy zależy od rozmiaru i wagi zamówionego towaru i jest obliczany w momencie realizacji zamówienia, przed jego potwierdzeniem.

6. Cena zakupu

  • 6.1. Kupujący jest zobowiązany do zapłacenia sprzedawcy ceny zakupu towarów uzgodnionej w umowie zakupu i/lub zgodnie z ceną sprzedawcy ważną w momencie zakończenia umowy zakupu, w tym koszty dostarczania towarów ( Po dostawie za pośrednictwem firmy świadczącej usługi pocztowe lub przekazanie bankowi na konto sprzedawcy określone w wiążącej akceptacji zamówienia.
  • 6.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny zakupu w ciągu dnia, w ciągu dnia płatności jest uważany za dzień, w którym cała cena zakupu została zaksięgowana na konto sprzedawcy.
  • 6.4. Kupujący jest zobowiązany do zapłaty sprzedawcy ceny zakupu uzgodnionych towarów w terminie określonym w umowie zakupu, jednak nie później niż w momencie otrzymania towaru.
  • 6.5. W przypadku, gdy kupujący zapłaci sprzedającemu cenę zakupu uzgodnioną w umowie zakupu, kupujący ma prawo odstąpić od umowy zakupu i żądać zwrotu ceny zakupu wyłącznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi Republiki Słowackiej.
  • 6.6. W przypadku, gdy kupujący odstąpi od umowy zakupu przed zapłaceniem pełnej ceny zakupu, strony umowy uzgodniły, że zapłacona zaliczka na poczet ceny zakupu zostanie w całości zaliczona na poczet kary umownej, którą kupujący jest zobowiązany zapłacić sprzedającemu, chyba że w umowie zakupu uzgodniono inaczej.
  • 6.7. W przypadku, gdy kupujący nie zapłaci sprzedającemu pełnej ceny zakupu po otrzymaniu towaru, strony umowy uzgodniły, że sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy zakupu, a zapłacona zaliczka na poczet Cena zakupu zostanie w całości zaliczona na poczet kary umownej, którą kupujący zobowiązany jest zapłacić sprzedającemu, chyba że w umowie zakupu uzgodniono inaczej.
  • 6.8. Koszty związane z montażem i dostawą nie są wliczone w cenę zakupu towarów, a sprzedawca nie jest zobowiązany do świadczenia tych usług kupującemu.
  • 6.9. Wszystkie promocje obowiązują do wyczerpania zapasów, chyba że przy konkretnym produkcie wskazano inaczej.

7. Nabycie własności i przeniesienie ryzyka uszkodzenia towaru

  • 7.1. Kupujący nabywa własność towaru dopiero po dokonaniu całkowitej zapłaty całej ceny zakupu towaru.
  • 7.2. Ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na kupującego w chwili odebrania towaru od sprzedawcy, a jeżeli nie uczyni tego w terminie, w chwili, gdy sprzedawca pozwoli mu rozporządzać towarem, a kupujący nie odbierze towaru.

8. Procedura reklamacyjna (odpowiedzialność za wady, gwarancja, reklamacje)

  • 8.1. Sprzedawca odpowiada za wady towaru, a kupujący zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić reklamację sprzedawcy zgodnie z obowiązującą procedurą reklamacyjną.
  • 8.2. Procedura reklamacyjna ma zastosowanie do towarów zakupionych przez kupującego od sprzedawcy w formie handlu elektronicznego na stronie internetowej handlu elektronicznego.
  • 8.3. Kupujący nie ma prawa do złożenia reklamacji z tytułu wad, o których sprzedawca poinformował go w chwili zawarcia umowy lub o których powinien był wiedzieć, biorąc pod uwagę okoliczności, w których zawarta została umowa sprzedaży.
  • 8.4. W przypadku złożenia reklamacji przez Kupującego, Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę za pośrednictwem środków komunikacji wymienionych na stronie internetowej Sprzedawcy.
  • 8.5. Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji i zakończenia procedury reklamacyjnej w jeden z następujących sposobów w ciągu 7 dni roboczych:
    • poprzez przekazanie naprawionego towaru,
    • wymianę towaru,
    • zwrot ceny zakupu towaru,
    • uiszczenie stosownego rabatu od ceny towaru,
    • uzasadnione odrzucenie reklamacji towaru.
  • 8.6. Prawo Kupującego do dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji Sprzedawcy wygasa:
    • nieprzedstawienie dowodu zapłaty, listu przewozowego lub certyfikatu gwarancyjnego, akcesoriów lub dokumentacji towaru,
    • niepowiadomienie Sprzedawcy o oczywistych wadach przy odbiorze towaru,
    • mechaniczne uszkodzenie towaru spowodowane przez kupującego
  • 8.7. W przypadku, gdy sprzedawca zakończy postępowanie reklamacyjne z powodu uzasadnionego odrzucenia reklamacji, a wada produktu obiektywnie istnieje i nie została usunięta, kupujący może skorzystać ze swego prawa do usunięcia wady towaru na drodze sądowej.

9. Dane osobowe i ich ochrona

  • 9.1. Strony umowy uzgodniły, że kupujący, jeśli jest osobą fizyczną, zobowiązany jest do podania sprzedawcy swojego imienia i nazwiska, adresu stałego zamieszkania, w tym kodu pocztowego, numeru telefonu lub adresu e-mail.
  • 9.2. Strony umowy uzgodniły, że kupujący, jeśli jest osobą prawną, zobowiązany jest do podania sprzedawcy swojej nazwy firmy, adresu siedziby, w tym kodu pocztowego, numeru rejestracyjnego firmy, numeru telefonu i adresu e-mail.
  • 9.3. Zawierając umowę kupna, kupujący oświadcza, że zgadza się zgodnie z postanowieniami § 7 ust. 1 ustawy nr 428/2002 Dz.U. o Ochronie Danych Osobowych, z późniejszymi zmianami (zwana dalej „Ustawą o ochronie danych osobowych”), że Sprzedawca przetwarza i przechowuje jego dane osobowe, w szczególności te wymienione powyżej i/lub te, które są niezbędne do prowadzenia działalności przez Sprzedawcę, oraz przetwarza je we wszystkich swoich systemach informatycznych. Kupujący udziela również sprzedawcy zgody na przekazanie danych osobowych innej osobie. Sprzedawca zobowiązuje się do przetwarzania i usuwania danych osobowych Kupującego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej. Kupujący udziela Sprzedawcy niniejszej zgody na czas oznaczony, aż do momentu spełnienia celu przetwarzania danych osobowych Kupującego. Po spełnieniu celu przetwarzania, Sprzedawca zapewni niezwłoczne zniszczenie danych osobowych Kupującego. Kupujący może w każdej chwili cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, składając pisemną deklarację. Zgoda wygasa w terminie 1 miesiąca od dnia doręczenia Sprzedawcy oświadczenia o cofnięciu zgody przez Kupującego.
  • 9.4. Sprzedawca oświadcza, że zgodnie z postanowieniami § 6 ust. 1 litera c) ZnOOÚ będzie zbierać dane osobowe wyłącznie w celu zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy sprzedawcą a kupującym.
  • 9.5. Sprzedający oświadcza, że zgodnie z postanowieniami § 6 ust. 1 litera e) ZnOOÚ będzie zbierać dane osobowe w celach innych niż określone w pkt 9.5. ORP w szczególności zapewnia, że dane osobowe będą przetwarzane i wykorzystywane wyłącznie w sposób odpowiadający celowi, w jakim zostały zebrane, i że nie będą łączone z danymi osobowymi, które zostały pozyskane dla innych celów.
  • 9.6. Sprzedawca oświadcza, że zgodnie z postanowieniami § 6 ust. 1 litera i) ZnOOÚ będzie przetwarzać dane osobowe zgodnie z dobrymi obyczajami i będzie działać w sposób, który nie będzie sprzeczny z ZnOOÚ ani z innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, ani też nie będzie ich obchodzić. Sprzedawca oświadcza, że zgoda osoby, której dane dotyczą, nie będzie egzekwowana ani uwarunkowana groźbą odmowy realizacji stosunku umownego, usługi, towaru lub zobowiązania ciążącego na Sprzedawcy.
  • 9.7 Kupujący ma prawo, na podstawie pisemnego żądania, żądać od Sprzedawcy:
    • informacji w powszechnie zrozumiałej formie o stanie przetwarzania jego danych osobowych w systemie informatycznym w zakresie zgodnym z § 26 ust. 3 ZnOOÚ; przy wydawaniu decyzji zgodnie z ust. 4 lit. a b) ZnOOÚ, Kupujący ma prawo zapoznać się z procedurą przetwarzania i oceny operacji,
    • w ogólnie zrozumiałej formie, dokładnych informacji o źródle, z którego pozyskał swoje dane osobowe do przetwarzania,
    • w ogólnie zrozumiałej formie, kopii swoich danych osobowych będących przedmiotem przetwarzania,
    • sprostowania swoich nieprawidłowych, niekompletnych lub nieaktualnych danych osobowych będących przedmiotem przetwarzania,
    • likwidacji swoich danych osobowych, jeżeli cel ich przetwarzania został osiągnięty zgodnie z § 13 ust. 1 ZnOOÚ; jeżeli przedmiotem przetwarzania są dokumenty urzędowe zawierające dane osobowe, może on żądać ich zwrotu,
    • likwidacji swoich danych osobowych będących przedmiotem przetwarzania, jeżeli nastąpiło naruszenie prawa.
  • 9.8. Prawo kupującego może zostać ograniczone wyłącznie zgodnie z ust. 1 lit. a. d) i e) ustawy o ochronie danych osobowych, jeżeli takie ograniczenie wynika z ustawy szczególnej lub jej stosowanie naruszałoby ochronę kupującego albo prawa i wolności innych osób.
  • 9.9 Kupujący ma prawo, na podstawie bezpłatnego pisemnego wniosku, sprzeciwić się przetwarzaniu przez sprzedawcę jego danych osobowych, co do których uważa, że są lub będą przetwarzane w celach marketingu bezpośredniego bez jego zgody, a także żądać ich likwidacji,
  • wykorzystania danych osobowych, o których mowa w § 7 ust. 4 litery. d) 9.8. w celu realizacji marketingu bezpośredniego drogą pocztową lub
  • podania danych osobowych, o których mowa w § 7 ust. 4 litery. d) 9.8. w celach marketingu bezpośredniego.
  • 9.10. Kupujący ma prawo, na podstawie bezpłatnego wniosku złożonego na piśmie lub osobiście, jeżeli sprawa nie może zostać odroczona, w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec Sprzedawcy
    • wobec przetwarzania danych osobowych w przypadkach, o których mowa w § 7 ust. 4 litery. a), e), f) lub g) RODO, podając uzasadnione powody lub przedstawiając dowody bezprawnej ingerencji w jego prawa i interesy prawnie chronione, które zostały lub mogą zostać naruszone w konkretnym przypadku przez takie przetwarzanie danych osobowych; chyba że zachodzą ku temu podstawy prawne i zostanie udowodnione, że sprzeciw Kupującego jest zasadny, Sprzedawca jest zobowiązany, niezwłocznie i natychmiast, gdy okoliczności na to pozwolą, zablokować i zniszczyć dane osobowe, wobec przetwarzania których Kupujący wniósł sprzeciw, a także nie poddać się decyzji Sprzedawcy, która wywoływałaby wobec niego skutki prawne lub istotnie na niego wpływała, jeżeli taka decyzja została wydana wyłącznie na podstawie zautomatyzowanego przetwarzania jego danych osobowych. Kupujący ma prawo żądać od sprzedawcy ponownego rozpatrzenia wydanej decyzji przy wykorzystaniu metody innej niż przetwarzanie zautomatyzowane, a sprzedawca ma obowiązek zastosować się do żądania kupującego w taki sposób, aby osoba upoważniona miała decydujący udział w ponownym rozpatrzeniu decyzji; Sprzedawca jest zobowiązany poinformować kupującego o sposobie przeprowadzenia badania i jego wynikach w terminie określonym w art. 21(1). 3 Kodeksu cywilnego. Kupujący nie ma tego prawa tylko wtedy, gdy przewiduje to ustawa szczególna, która zawiera środki mające na celu zapewnienie uzasadnionych interesów kupującego, lub gdy decyzja została podjęta w trakcie zawierania lub wykonywania umowy zawartej między sprzedawcą a kupującym, pod warunkiem, że żądanie kupującego, które jest treścią umowy, zostało spełnione, lub kupującemu przyznano prawo do wyrażenia swojej opinii w dowolnym momencie w trakcie obowiązywania umowy na podstawie umowy. Jeśli kupujący podejrzewa, że jego dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, może złożyć zawiadomienie do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Jeżeli Kupujący nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, jego prawa może wykonywać przedstawiciel ustawowy. Jeżeli nabywca nie żyje, jego prawa wynikające z ZnOOÚ mogą być wykonywane przez osobę bliską. Wymagania Kupującego zgodnie z § 20 ust. 1 litera a), d) do f) ZnOOÚ sprzedawca wykona bezpłatnie. Informacje zgodnie z paragrafem 20(1) 1 litera b) i c) ZnOOÚ, sprzedawca jest zobowiązany do nieodpłatnego świadczenia kupującemu, z wyjątkiem zapłaty w wysokości, która nie może przekroczyć kwoty kosztów rzeczowych związanych ze sporządzeniem kopii, uzyskaniem nośników technicznych i przesłaniem informacji kupującemu, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej. Sprzedawca zastosuje się do żądań kupującego zgodnie z § 20 ZnOOÚ i powiadomi kupującego o nich na piśmie nie później niż w terminie 30 dni od ich otrzymania. Ograniczenie praw kupującego zgodnie z paragrafem 20(1) 1 litera d) i e) ZnOOÚ, sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym osobę zainteresowaną oraz urząd w formie pisemnej.

10. Odstąpienie od umowy kupna

  • 10.1 Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy kupna, jeżeli z powodu wyprzedaży zapasów, niedostępności towarów lub jeżeli producent, importer lub dostawca towarów uzgodniony w umowie kupna wstrzymał produkcję lub dokonał tak istotnych zmian, że niemożliwe stało się wypełnienie zobowiązań sprzedawcy wynikających z umowy kupna lub z powodu siły wyższej, lub jeżeli nawet po podjęciu wszelkich starań, których można od niego uczciwie wymagać, nie jest on w stanie dostarczyć towaru klientowi w terminie określonym w niniejszych warunkach lub za cenę podaną w sklepie internetowym. Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować kupującego o tym fakcie i zwrócić mu wpłaconą już zaliczkę za uzgodniony w umowie sprzedaży towar w terminie 15 dni od dnia powiadomienia o odstąpieniu od umowy przelewem na rachunek wskazany przez kupującego.
  • 10.2. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru bez podania przyczyny zgodnie z postanowieniami. § 7 i nast. Ustawa nr 102/2014 Zb. o ochronie konsumentów przy sprzedaży na odległość z późniejszymi zmianami (zwana dalej „Ustawą o ochronie konsumentów przy sprzedaży na odległość”).
  • 10.3. Wysyłając zamówienie do Sprzedawcy, Kupujący potwierdza, że Sprzedawca terminowo i należycie wywiązał się ze swoich obowiązków informacyjnych wynikających z przepisów. § 10 Ustawy o ochronie konsumentów w przypadku sprzedaży wysyłkowej.
  • 10.4 Kupujący może odstąpić od umowy w formie pisemnej na wypełnionym formularzu, którego wzór ustala Sprzedawca, a wzór znajduje się na stronie internetowej Sprzedawcy. Jednocześnie zobowiązany jest on do zwrotu zakupionego towaru na adres sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
  • 10.5. W przypadku, gdy kupujący odstąpi od umowy i dostarczy sprzedawcy towar używany i uszkodzony lub niekompletny, sprzedawca ma prawo do odszkodowania za szkodę wyrządzoną przez kupującego w zakupionym towarze.
  • 10.6. W przypadku ważnego odstąpienia od umowy sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu, w tym koszty poniesione przez kupującego w związku z zamówieniem towaru, jeżeli kupujący wraz z towarem przekaże sprzedawcy pisemne dokumenty dotyczące kosztów poniesionych przez kupującego w związku z zamówieniem towaru. Kupujący nie odpowiada za koszty zwrotu towaru tylko w przypadku, gdy towar nie odpowiadał w pełni wymaganiom jakościowym, a ponadto okazał się wadliwy. Za towary w pełni odpowiadające wymaganiom jakościowym uważa się towary o takich samych lub podobnych cechach, jak te wymienione w ofercie towarów na stronie internetowej sprzedawcy.
  • 10.7. W przypadku gdy Kupujący nie wywiąże się z któregokolwiek z obowiązków określonych w pkt 10.4. i 10,5. niniejszych ogólnych warunków handlowych, odstąpienie od umowy sprzedaży nie jest ważne i skuteczne, a sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu ceny sprzedaży kupującemu, a także ma prawo do zwrotu kosztów związanych z odesłaniem towaru do kupującego.Pobierz formularz odstąpienia od umowy sprzedaży

11. Sprzedaż prowizyjna

  • 11.1. Definicja sprzedaży komisowej
    Sprzedaż komisowa w naszym sklepie internetowym to usługa, dzięki której umożliwiamy osobom fizycznym i prawnym (zwanym dalej „komitentem”) oferowanie swoich kart kolekcjonerskich do sprzedaży za pośrednictwem naszej platformy. Zleceniodawca korzystający z niniejszej usługi przyjmuje do wiadomości, że operator sklepu internetowego (zwany dalej „agentem komisowym”) działa wyłącznie jako pośrednik między zleceniodawcą a kupującym. Komisant nie odpowiada za realizację zobowiązań pomiędzy zleceniodawcą a nabywcą, w szczególności za zapłatę ceny zakupu lub za stan oferowanych kart.
  • 11.2. Wysyłanie karty i opłata za publikację
    Zleceniodawca zobowiązany jest dostarczyć kartę kolekcjonerską, którą chce wystawić na sprzedaż, do komisanta, na adres wskazany w danych kontaktowych sklepu internetowego. Kartę należy zapakować w taki sposób, aby nie uległa uszkodzeniu w czasie transportu. Zleceniodawca zgadza się zapłacić opłatę za zamieszczenie karty na platformie sklepu internetowego.
  • 11.3. Proces sprzedaży i warunki płatności
    • a) Po zamieszczeniu karty na platformie sklepu internetowego i wyrażeniu zainteresowania przez potencjalnego nabywcę, agent prowizyjny przekaże nabywcy dane zleceniodawcy niezbędne do dokonania płatności (np. numer rachunku bankowego). Kupujący zobowiązany jest zapłacić uzgodnioną kwotę bezpośrednio zleceniodawcy.
    • b) Po otrzymaniu płatności zleceniodawca powiadomi agenta prowizyjnego o potwierdzeniu płatności, a agent prowizyjny zajmie się wysłaniem karty do kupującego. Koszty przesyłki i opakowania pokrywa kupujący, chyba że uzgodniono inaczej.
  • 11.4. Odpowiedzialność za stan kart
    Klient ponosi odpowiedzialność za autentyczność, jakość i stan kart oferowanych do sprzedaży. Komisarz nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wady, błędy lub problemy związane z kartami. W przypadku sporów pomiędzy zleceniodawcą a kupującym (np. dotyczących autentyczności kart), agent komisowy jest zwolniony z wszelkiej odpowiedzialności, a spory te muszą być rozstrzygane wyłącznie pomiędzy zleceniodawcą a kupującym.
  • 11.5. Odmowa publikacji lub sprzedaży karty
    Agent komisowy zastrzega sobie prawo odmowy publikacji karty, jeżeli:
    a) karta nie odpowiada tematyce sklepu internetowego,
    b) istnieje podejrzenie, że karta jest sfałszowana,
    c) zleceniodawca nie dostarczy wszystkich niezbędnych danych do publikacji lub
    d) zleceniodawca nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań, w tym nie uiszcza opłaty.
  • 11.6. Reklamacje i gwarancje
    a) Reklamacje dotyczące kart składane przez kupujących muszą być kierowane do zleceniodawcy, który ponosi wyłączną odpowiedzialność za rozwiązanie wszelkich problemów związanych ze sprzedanymi kartami.
    b) Agent komisowy nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez kupującego, zleceniodawcę lub osobę trzecią w związku ze sprzedażą komisową.
  • 11.7. Rezygnacja z pośrednictwa sprzedaży
    Klient ma prawo żądać wycofania karty z oferty sklepu internetowego. W przypadku wycofania karty, uiszczona już opłata za publikację nie podlega zwrotowi.
  • 11.8. Postanowienia końcowe
    Uczestnicząc w sprzedaży komisowej, zleceniodawca wyraźnie zgadza się na powyższe warunki. Agent prowizyjny zastrzega sobie prawo do aktualizacji niniejszego regulaminu, a aktualna wersja będzie zawsze publikowana na stronie internetowej sklepu internetowego.

12. Postanowienia końcowe

  • 12.1 Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. Obowiązek pisemnego powiadomienia o zmianach niniejszych ogólnych warunków handlowych spełniony jest poprzez ich zamieszczenie na stronie internetowej e-commerce sprzedawcy.
  • 12.2 Jeżeli umowa kupna została zawarta w formie pisemnej, każda jej zmiana musi zostać dokonana w formie pisemnej.
  • 12.3 W razie wątpliwości strony umowy uzgodniły, że za okres użytkowania uważa się okres od momentu dostarczenia towaru kupującemu zgodnie z punktem 5.7. niniejszych ogólnych warunków handlowych do dnia dostarczenia towaru Sprzedawcy zgodnie z punktem 11.4. niniejsze ogólne warunki handlowe.
  • 12.4. Strony umowy uzgodniły, że komunikacja między nimi będzie się odbywać w formie wiadomości e-mail.
  • 12.5. Niniejsze ogólne warunki handlowe wchodzą w życie dla kupującego w momencie zawarcia umowy kupna.
  • 12.6. Wysyłając zamówienie, kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi ogólnymi warunkami handlowymi i w pełni się z nimi zgadza.